Mustang Mach-E – elektryczny samochód marki Ford

Ford zaprezentował po raz pierwszy całkowicie nowego Mustanga Mach-E europejskiej opinii publicznej, inaugurując w ten sposób nowe wydarzenie pod nazwą „Go Electric”, które pomoże konsumentom w całej Europie dokonać świadomego przeniesienia się w zelektryfikowaną przyszłość.

Elektryczny samochód maki Ford

W pełni elektryczny Mustang Mach-E o przewidywanym, czysto elektrycznym zasięgu jazdy do 600 km (ponad 370 mil) zgodnie z wymogami testu WLTP1 ma za zadanie odesłać obawy dotyczące zasięgu jazdy do podręczników historii i zapoczątkować erę szybko rosnącej oferty zelektryfikowanych pojazdów Forda.

Do końca 2021 roku klienci Forda w Europie będą mogli wybierać spośród 18 pojazdów zelektryfikowanych, a już do końca tego roku – spośród 14. Firma obiecuje dostarczenie zelektryfikowanych wariantów wszystkich pojazdów osobowych wprowadzanych na rynek. Globalnie Ford właśnie inwestuje ponad 11 miliardów dolarów w elektryfikację swoich pojazdów.

Pojazdy zelektryfikowane firmy Ford wykorzystują szereg koncepcji układów napędowych, w tym 48-woltowej miękkiej hybrydy, w pełni hybrydowego układu napędowego, hybrydowego systemu typu „plug-in” oraz w pełni elektrycznego napędu, zapewniając innowacyjne rozwiązania dostosowane do każdego stylu życia. Ford szacuje, że oszczędności wydatków na paliwo poczynione przez klientów korzystających ze zelektryfikowanych wariantów popularnych modeli Forda, jak Fiesta, Focus i Kuga mogą przekroczyć 30 milionów euro rocznie.2

W pełni elektryczne i ładowane z sieci hybrydowe pojazdy marki Ford będą wspierane przez wiodący w branży system ładowania Ford Charging Solutions, który zapewni łatwy, zintegrowany dostęp do ładowania zarówno w domu, jak i w całej Europie.

Powstaną placówki ładowania w Europie

Ford ogłosił też plany uruchomienia 1000 stacji ładowania w placówkach Forda w całej Europie w ciągu najbliższych trzech lat, aby ułatwić pracownikom ładowanie ich samochodów. Stuart Rowley, prezydent Ford of Europe, wezwał rządy, przemysł i instytucje do wsparcia dążeń do elektryfikacji poprzez szybszą rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania.

Infrastruktura jest niezbędna, aby pomóc konsumentom w nabraniu zaufania do elektrycznej motoryzacji, a tego nie może zrobić na własną rękę jedna firma. – Przyspieszenie inwestycji przez wszystkie kluczowe zainteresowane strony w Wielkiej Brytanii i Europie jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej – powiedział Stuart Rowley, prezydent Ford of Europe.

Mustang Mach-E dostrojony w Europie

Ford stworzył w pełni elektrycznego SUV-a Mustanga Mach-E, koncentrując się bez reszty na potrzebach i pragnieniach klientów. Zespoły inżynierów Ford of Europe były zaangażowane w projekt od samego początku, aby zapewnić architekturę pojazdu, właściwości mechanizmów i oprogramowania, które wspierają potrzeby europejskich klientów. Specyfikacje sprężyn zawieszenia i amortyzatorów Mustanga Mach-E, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, elektroniczna kontrola stabilności i ustawienia napędu na wszystkie koła są precyzyjnie dostosowane do europejskich dróg i stylów jazdy.

Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg i napęd na tylne koła, Mustang Mach-E będzie dysponował bezemisyjnym zasięgiem jazdy nawet do 600 km (ponad 370 mil), mierzonym zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (WLTP), co pozwoli klientom podejmować bez stresu naprawdę długie podróże. Osiemdziesiąt pięć procent klientów, którzy dotychczas zamówili Mustanga Mach-E zdecydowało się na akumulator zapewniający zwiększony zasięg jazdy.

Dzięki szczytowej mocy ładowania 150 kW Mustang Mach-E z osiągnie zasięg jazdy do 93 km (57 mil) po 10 minutach ładowania na stacji szybkiego ładowania.4 Szacuje się, że Mustang Mach‑E ze standardowym zasięgiem będzie potrzebował 38 minut na doładowanie akumulatora od 10% do 80% pojemności przy korzystaniu ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym.5

W domu, najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest Ford Connected Wallbox, który zapewnia pięciokrotnie większą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co oznacza, że klienci mogą dodać szacunkowy średni zasięg 62 km (38 mil) na każdą godzinę ładowania w wersji samochodu z rozszerzonym zasięgiem i napędem na tylne koła.4

SYNC nowej generacji wykorzystuje uczenie maszynowe, aby szybko poznać preferencje kierowcy i z czasem poprawiać swoje reakcje. 15,5‑calowy ekran i prosty interfejs oznacza rezygnację ze skomplikowanego menu, co ułatwi dostęp do różnych funkcji za pomocą dotykowego sterowania przesuwaniem i szczypaniem i kontekstowego rozpoznawania mowy. Dzięki łączności w chmurze, system wprowadza także kompatybilność bezprzewodową
z aplikacjami Apple CarPlay, Android Auto i AppLink ze smartfonów i urządzeń mobilnych.

Samochody nowej generacji

Mustang Mach-E przenosi geny Mustanga w świat kierowców nowej generacji. Elegancka sylwetka coupé i rzeźbiona maska przednia w połączeniu z atletycznymi tylnymi nadkolami nadają samochodowi solidną, muskularną postawę. Profil aerodynamiczny zyskuje dzięki nowoczesnym akcentom, jak brak wystających klamek drzwiowych i subtelnie poprowadzona krzywizna dachu.

Zupełnie nowa architektura wspiera rozświetlone, lekkie i przestronne wnętrze. Nowoczesny design połączony jest z inteligentną funkcjonalnością, w tym z wyróżnionymi nagrodą iF Design Award najwyższej klasy głośnikami zestawu audio B&O Sound System, które zostały płynnie zintegrowane na całej powierzchni deski rozdzielczej, dzięki czemu działają jak sound bar.

Mustang Mach-E oferuje trzy unikalne tryby jazdy – Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie). Każdy tryb jazdy precyzyjnie dostosowuje dynamikę jazdy, nastrojowe oświetlenie i dynamiczne animacje zestawu wskaźników, aby dopasować je do aktualnego charakteru samochodu. Nawet odgłosy pojazdu są regulowane, aby zapewnić autentyczne, w pełni elektryczne doznania.

Dzięki Mustangowi Mach-E czynimy samochody elektryczne bardziej ekscytującymi. To jest Mustang dla nowej generacji, przy tym pierwszy, który klienci mogą zamawiać, konfigurować, dostosowywać, a nawet organizować odbiór, wszystko online – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.

Zelektryfikowane rozwiązanie dla każdego scenariusza

Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza na rynek europejski. Dzięki szerokiej ofercie rozwiązań w zakresie zelektryfikowanych układów napędowych, Ford może dostosować osiągi i możliwości do różnych scenariuszy użytkowania różnych pojazdów oraz zapewnić nabywcom samochodów osobowych i użytkowych typowe dla marki Ford wartości, takie jak zaufanie, przystępność cenowa i radość z jazdy.

Ford zakłada, że do końca 2022 roku modele wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych tej marki. Do tego czasu firma spodziewa się również sprzedać 1 milion zelektryfikowanych pojazdów osobowych.2

Wiodący w branży ekosystem ładowania

Aby pomóc konsumentom pewniej i płynniej przenieść się w zelektryfikowaną przyszłość, Ford wykorzystał pozycję lidera w dostarczaniu zintegrowanej infrastruktury ładowania niezbędnej do obsługi pojazdów hybrydowych i w pełni elektrycznych.

W ciągu najbliższych trzech lat Ford uruchomi 1000 punktów ładowania dla pracowników w placówkach i zakładach Forda. Firma jest założycielem i udziałowcem stowarzyszenia IONITY, które stawia sobie za cel udostępnienie 400 stacji szybkiego ładowania o wydajności 350 kW w najważniejszych europejskich lokalizacjach do końca tego roku. Umożliwi to znaczne skrócenie czasu ładowania pojazdów elektrycznych w porównaniu z istniejącymi systemami – co jest niezwykle istotne dla wydłużenia zasięgu podróży. Klienci Forda będą mogli korzystać z ładowarek IONITY w preferencyjnych taryfach.

Dzięki współpracy z NewMotion i wykorzystaniu łączności poprzez FordPass Connect, aplikacja FordPass zapewni klientom dostęp do największej i szybko rozwijającej się sieci publicznych stacji ładowania w Europie. Z pomocą aplikacji FordPass klienci Forda będą mogli bez trudu zlokalizować stacje, osiągnąć je jako cel nawigacji, opłacić i monitorować ładowanie w ponad 125 000 punktów sieci FordPass Charging Network w 21 krajach, płacąc za usługi z jednego konta, co znacznie ułatwi eksploatację.

Pomagamy klientom „Go Electric”

Fordowski pokaz „Go Electric”, to wyjątkowe, wciągające i interaktywne doświadczenie, które ma na celu pomóc konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru pojazdów zelektryfikowanych.

Rozpoczynający się obok słynnego londyńskiego monumentu Marble Arch, pokaz „Go Electric” zgromadzi około 4 milionów konsumentów podczas 6-miesięcznej trasy po Wielkiej Brytanii. Następnie pokazy „Go Electric” zagoszczą w sześciu europejskich krajach m.in. Niemczech, Francji i Holandii. Pokazy, wciągając publiczność do bezpośrednich działań, pomogą obalić stereotypy dotyczące elektryfikacji i wzbudzić zaufanie konsumentów, którzy często pozostają zdezorientowani, co do różnych rodzajów zelektryfikowanych układów napędowych i oferowanych przez nie korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *