Poczta Polska rozwija usługi logistyczne

Poczta Polska notuje systematyczny rozwój w zakresie obsługi logistycznej realizowanej na rzecz klientów korzystających z krajowych i międzynarodowych przesyłek paletowych. W odniesieniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku, wolumen przesyłek krajowych zwiększył się o 17%, a międzynarodowych o 18%. Rozwój usług logistycznych, to jeden z trzech kierunków strategicznych Poczty, obok usług kurierskich i cyfrowych.

Usługi paletowe, oferowane przez Spółkę, zapewniają dostawy na terenie Polski i Europy, dostarczanie towarów do klientów z rozproszoną infrastrukturą oraz dostawy do magazynów centralnych, sieci handlowych i detalicznych. Zgodnie ze Strategią Poczty na lata 2021-2023 usługa Przesyłki Paletowej jest intensywnie rozwijana, a Spółka zanotowała kilkunastoprocentowy wzrost liczby obsługiwanych palet w pierwszym kwartale tego roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego – zarówno w obszarze usług krajowych, jak i międzynarodowych. Wśród klientów są międzynarodowe koncerny, polskie spółki należące do Skarbu Państwa oraz rodzinne biznesy.

– Jesteśmy firmą logistyczną, stąd najważniejszymi wyzwaniami które stawia przed nami strategia są zmiany w tym obszarze, a więc: wielkie projekty infrastrukturalne i kilkadziesiąt innych zadań związanych z automatyzacją oraz usprawnianiem naszych procesów. Inwestycje są niezbędne, aby stale rozwijać usługi logistyczne i obsługiwać coraz większą liczbę klientów wysyłających przesyłki paletowe. Poczta jest zaufanym partnerem, nawet w czasach epidemii, co udowodniliśmy zapewniając obsługę logistyczną niezbędnych środków ochrony na rzecz instytucji walczących z koronawirusem  – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *